På plats och digitalt i Karlstad finns våra reportrar Ming Limsjö, Frida Karlsson och Lars-Kristian Nielsen-Stensrud. Häng med här när vi rapporterar om delar av torsdagens och fredagens rep.
Unforgettable – Marcus & Martinus
Marcus och Martinus står mellan två fönster som glittrar med gröna led-ljus som står rakt på scenen på var sin sida. De börjar i det små med trånga väggar till använda hela scenen undervägs i låten. Och det är först två dansare som blir till fyra dansare i låten.
Chelsea Muco – Controlla
Ett 80-tals palm-tema är vad som gäller för Chelsea och sex dansare på scen. Precis som förutspått så snålas inte på dansen. Mycket glädje och gemenskap vill låten symbolisera. Låten och energin känns mer som Kizunguzungo än Ahumma, om man ska göra en jämförelse med tidigare bidrag.
Jay Smith – Back to my roots
Rockigt nummer där Jay spelar tryggt på sin gitarr och bakom sig har han fyra gitarrspelare och en trummis. Låttexten ” Back to my Roots” i stort format i bakgrunden.
Electra – Banne maj
Glitter inget som ska snålas på i detta nummer, både kläder och en glittrig trappa. Vi får se klädbyte på scen också av Electra. Electra känns tryggt i sitt nummer och har även 4 stiliga män bredvid sig.
Annika Wickihalder – Light
I numret har Annika två glittriga torn på scenen, och med en härlig energi och utstrålning bjuder Annika på en härlig show. Känns trygg på scenen och kören hörs i bakgrunden.
Medina – Que Sera
Tre gigantiska pelare med högtalare har Medina med sig som rekvisita. Trappor verkar vara årets trend. Såväl Samir&Viktor som Danny Saucedo och nu även Medina använder de flitigt. Det passar i och för sig bra här i Karlstad då pressrummet ligger på tredje våningen och trappor är det enda vi reportrar har sett idag. Högtalarna används som dörrar likt det Moldavien gjorde 2018 med Doredos. En blinkande cykel finns med i numret. Något oklart om den har något syfte utöver att att glida omkring och lysa. Vilket emellertid inte är så pjåkigt. Ett pyro som inte går av för hackor bränns av på sista genomsjungningen.