Som en del av er kanske har märkt så har vi sedan en månad tillbaka en ny hemsida. Det är ju så klart oftast problem när man kör in något nytt dessutom är inte allt helt klart. Vi lever just nu med två parallella ”sidor”. En del fel som rapporterats in till oss beror inte på fel på sajten snarare att man gjort fel vid inloggning.
Mejla alltid när ni har tekniska problem till support@melodifestivalklubben.se då kommer det rätt och hjälp kommer snabbare!
Ambitionen är att vi under året helt kan integrera den nya hemsidan med den gamla databasen (den gamla hemsidan). Nu är det dessvärre så pass rörigt att man behöver logga in på två ställen!
På den gamla hemsidan loggar man in på medlemsdatabasen och kan fortsatt administrera sina medlemsuppgifter, till exempel ändra sina lösenord och mejladresser. Du loggar in med medlemsnummer och ditt lösenord. Du når den på http://medlem.melodifestivalklubben.se/
På nya hemsidan fungerar samma inlogg.
Har du glömt lösenord: Mejla support@melodifestivalklubben.se
Gissa resultatet
Eftersom en del tävlingar och en del funktioner är beroende av den gamla databasen innebär det att Gissa Resultatet och My Number One fortsatt ligger kvar här. Under årets Melodifestival är det alltså här du genomför Gissa Resultatet: http://medlem.melodifestivalklubben.se/gissa.php
Anmäl dig till event
För att läsa alla nyheter, boka dig till våra evenemang och komma åt medlemsforum så måste du även logga in på den nya hemsidan som ni hittar på på https://melodifestivalklubben.se/
Vanliga frågor och problem:
Varför fungerar inte mitt inlogg?
Medlemsuppgifter synkar från gamla databasen till den nya så det ska fungera med samma inlogg.på båda sajterna.
Med ett undantag har vi nu märkt. Det finns flera medlemmar i familjer i klubben som har samma epostadress fast för flera användare! Vi har förstått nu att en säkerhetsfunktion gör att deras inlogg stoppas om flera medlemms-ID ligger på samma epostadress. ! Alla medlemmar bör därför ha en unik epostadress! Många saker, inogg och konton i den digitala världen bygger på unika epostadresser nuförtiden. Så förutom ditt unika medlemsnummer så är det bra att ha en unik epostadress. Det här är något som ligger i modulen och som är svårt för oss att ändra på. Men vi tittar på lösningar på detta ändå- .
Kan du inte själv logga in på medlem http://medlem.melodifestivalklubben.se/ och ändra epostadress – så ber vi dig kontakta support@melodifestivalklubben.se
Varför kunde ni inte synka de båda databaserna och varför är det fel på saker?
Det visade sig ta längre tid än väntat och vi jobbar ideellt. Det här är inte alltid jättekul att göra heller. Tyvärr så var det inget alternativ att ligga kvar med den gamla hemsidan längre. Vi gjorde en forcerad lansering. Nu rättar vi felen vartefter de rapporteras in. Under året för över det gamla till det nya i lugn och ro. Vill du hjälpa till och fixa allt? Vi behöver hjälp – se https://melodifestivalklubben.se/webbgruppen-i-stort-behov-av-flera-medarbetare/
Var ska jag mejla alla fel jag hittar på hemsidan?
Vi vill att ni aktivt anmäler och skriver in alla fel och problem ni hittar på support@melodifestivaklubben.se mejlar ni t.ex. till styrelsen eller arrangemangsansvarig så kommer det till fel personer.