I samband med vårens Melodifestivalturné vill styrelsen att klubben ska synas på ett mer tydligt sätt ute på arenorna.
För några år sedan hade vi en bemannad informationsdesk under publikinsläppen inför genrepen och sändningarna. Denna infodesk fungerade samtidigt som en bra och naturlig samlingspunkt för våra medlemmar.
Syftet med infodesken är att göra fler människor medvetna om att klubben finns och vad vi sysslar med i klubben. Uppdraget i desken handlar således främst att vara en god ambassadör för klubben och kunna berätta om klubben och dess aktiviteter.
För att klara av att genomföra aktiviteten med infodesk behöver vi hjälp av DIG! Det handlar om att ställa upp ett par timmar för klubbens räkning under publikinsläppet inför fredagskvällens genrep, lördagens genrep och lördagskvällens sändning. Om man har biljett till det evenemanget så kommer man att kunna se detta. Desken behöver således inte vara bemannad under själva evenemanget.
I uppdraget att stå i infodesken ingår också, för fredagskvällen, att vara behjälplig i publikundersökningen efter genrepets avslutande.
Att stå i infodesken är ett tillfälle att möta många människor som är på ett strålande humör och för dessa kunna berätta hur kul vi har i klubben. Men framförallt är det en möjlighet för dig att hjälpa klubben i dess arbete.
Allt du behöver ställa upp med är några timmar och dig själv som person, endera på fredagskvällen, på lördagen vid eftermiddagsrepet eller på lördagskvällen.
TA CHANSEN – DET ÄR KUL!
Anmäl ditt intresse senast den 25 november – så du inte missar chansen.
Bubbe Fransson
mfkoordinator@melodifestivalklubben.se
Bengt-Urban Fransson, MF-Koordinator