Nu har alla medlemmar som haft ett korrekt mobilnummer och/eller epostadress i vårt medlemsregister fått ett SMS eller en epost från ”OGAE” med en länk!
Följd den länken! Har du inte fått ett meddelande med en sådan länk så kan kan du nämligen inte ladda ner appen ännu!
Du har inte fått ett SMS eller epost från OGAE / Cardskipper
Du ska då kontakta support@melodifestivalklubben.se
Det räcker inte med att i efterhand uppdatera dina uppgifter i medlemsdatabasen.
Du kan inte ladda ner appen och försöka installera den på din mobil om du inte redan i förväg är registrerad i systemet hos Cardskipper! Så medlemmar som inte hade korrekt uppgifter i slutet av februari kommer inte med i första omgången.
Alla medlemmar som inte fått sitt medlemskort utskickat nu, eller har problem med installationen – kommer att samlas upp och få ett nytt SMS/Epost i nästa omgång om några dagar!
Manual
Här finns en svenskspråkig manual för hur du gör när du ska installera Cardskipper appen.
Jag förstår inte riktigt allt med appen och vad det är för något
Läs gärna denna artikel om Cardskipper-appen
Men tänk på att mejla till support@melodifestivalklubben.se om du ändrar dina uppgifter nu i efterhand!
Övriga problem
Där det mest har varit problem för medlemmar hos andra klubbar som testats är med uppladdningen av foton. Tydligen är det också ett fel för vissa modeller av Iphone med bilden inte croppar som den ska. Ett vanligt fel kan också vara att bilden är för liten eller att den är för stor, om du vet hur man gör- kolla hur stor bilden är alltså hur många KB eller MB och verkar bilden vara under 10kb testa med en större – är den över 1 MB testa med en mindre bild. Om du inte lyckas, så mejla support@melodifestivalklubben.se
För närvarande är det inte vi i klubben som kan administrera eller ge support på Cardskipper-appen. Vi samlar ihop alla frågor som kommer in och kommer att skicka dessa vidare till OGAE/Cardskipper för problemlösning. Det kan ta ett tag, så ha tålamod!
Appen släpptes iväg fredag natt, innan vi i styrelse eller support hade blivit informerade om att det skulle ske just idag. Vi har inte heller hunnit korrekturläsa översättningar inne i appen, därför är det lustig svenska på vissa ställen – dessa saker kommer också korrigeras de kommande veckorna!
Det bästa är att ni kontaktar support@melodifestivalklubben.se och inte styrelsen som det står just nu i appen!